בגץ לבן גביר – "אינך רשאי לתת הנחיות"

איתי גדסי 2 Comment on בגץ לבן גביר – "אינך רשאי לתת הנחיות"

במענה לעתירת התנועה לאיכות השלטון בג"ץ קובע בצעד דרמטי כי "על בן גביר להימנע ממתן הוראות אופרטיביות למשטרה בין במישרין ובין בעקיפין, והדברים נכונים במיוחד בהפגנות נגד השלטון; אין השר רשאי ליתן הנחיות מבצעיות בדבר הדרכים ליישום מדיניותו"

צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת
21:14
27.04.24
פנחס בן זיו No Comments on למחרת התאונה; בן גביר תוקף: "באולפנים היו חוגגים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בג"ץ קבע היום (ראשון), בתגובה לעתירה של התנועה לאיכות השלטון, כי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מנוע מלתת הנחיות מבצעיות למשטרה בנוגע להפגנות, כולל כאלה שנוגעות לדרכי שימוש בכוח, אמצעים לפיזור הפגנות, תנאי עריכת ההפגנות ועוד.

החלטת בג"ץ מגיעה לאחר שוועדת שרים לחקיקה קיבלה היום את הצעת בן גביר לחייב את המשטרה לתעד כל שימוש במכת"זית. על פי ההצעה, כל שימוש במתכזי"ת לצורך פיזור הפגנות יתועד בווידיאו בצילום חזותי והתיעוד יישמר למשך כשנה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר על החוק: "אני מעניק למשטרה את הגיבוי המלא לצורך אכיפת החוק ומלחמה באנרכיזם. ההחלטה הזו תתן למשטרה את האפשרות לשמור על שמה הטוב ולהוכיח כי השתמשה בכלים הללו כנגד מפירי חוק בלבד".

שר המשפטים לשעבר ח״כ גדעון סער בתגובה להחלטת בג״ץ בעניינו של השר בן גביר: "בג״צ קיבל החלטה שהיתה מובנת מאליה לכל ממשלות ישראל : השר אינו מפכ״ל-על. ליבת מהלכי הממשלה הוא נסיון השתלטות על מערכות אכיפת החוק במדינה: בתי המשפט. הייעוץ המשפטי. התביעה. המשטרה. זהו ניסיון השתלטות בלתי לגיטימי, חצית קו אדום שאסור לאפשר, כי לאחריה ישראל תהיה מדינה אחרת".

בהחלטת בג"ץ נכתב כי: "השר אינו רשאי להתערב בפרטי הביצוע האופרטיבי של המדיניות האמורה, ואינו רשאי ליתן הנחיות קונקרטיות אגב התרחשותם של אירועים פרטניים. עניינים ופרטים אלה. נתונים לשיקול הדעת המבצעי-האופרטיבי של הדרגים המקצועיים של המשטרה והמפקדים בשטח, על פי הנסיבות המשתנות והתנאים בשטח".

"אין השר רשאי ליתן הנחיות מבצעיות בדבר הדרכים ליישום מדיניותו, אופן השימוש בכוח באירוע כזה או אחר, דרכי השימוש בכוח, האמצעים לפיזור הפגנות, התנאים הנוגעים לזמן, למקום ולאופן עריכת האירוע וכיו"ב. על מנת למנוע מחלוקות בעתיד, הרי שגם "אזכור" של המדיניות במהלך אירוע מבצעי קונקרטי שעה שזה עודנו מתנהל, עלול להתפרש כהנחיה אופרטיבית".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מה הסרט??
    בג"ץ האלה נוכלים